måndag, december 11, 2017

Fyra

I måndags började jag dagen med frukost tillsammans med Jessica som vanligt kan man nästan säga.
Det är oftast den enda tiden vi får tillsammans. Annars är det alltid nån lustigkurre som klämmer in ett möte mellan tolv och ett!
 
Den här sista veckan har verkligen tagit musten ur mig. Det som verkligen slog spiken i kistan var testet som vi gjorde på natten.

Det har naturligtvis varit en del att göra också eftersom de flesta tror att jag är chefens ersättare när han är på semester. Jag håller i en del saker men inte allt! Nån måtta får det vara!

Efter jobbet skulle jag till La Maison Zéro Déchet som ligger vid Sacré Cœur. Det var en konferens för att bli ambassadör för Zero Waste.
Jag hade aldrig varit där tidigare och det var en upptäckt. De säljer lite zero waste prylar, böcker och annat. Man kan även fika där.
Nu var konferensen ganska sent på kvällen så kaféet var stängt vad jag kunde se.
Jag köpte Zero Waste France bok som jag har gått och tittat på ett tag. Jag är på jakt efter mer fakta för att kunna kontra alla dumma kommentarer man får.

Konferansen var mycket intressant, det var mycket yngre (under 30 år) människor där och det gör mig både glad och hoppfull!

Vad tacksamet anbelangar idag den fjärde december, så är jag tacksam för mina vänner. Jag har kompisar som jag inte har träffat på flera år men så ses vi eller så hörs vi på telefon och då är det som om vi sågs igår. Jag vet vem som kommer att ställa upp för mig villkorslöst och de vet också att de kan ringa mig när som helst. Vänner är bland det viktigaste som finns i livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar