lördag, december 23, 2017

Nitton

Fastän jag bara jobbar en vecka innan semester så tänkte jag inte låta ett tillfälle att jobba hemma försvinna. Jag hade ju dessutom lite julfix att göra!

Det är ganska otroligt vad mycket mer man hinner med när man jobbar ostört hemma. De flesta drar sig lite för att ta kontakt via Skype eller mail men det flesta tycker att det är helt OK att avbryta ett samtal när man fikar med en kompis.

På jobbet vill man helst hinna med så mycket som möjligt innan årets slut för att vara säker på att använda all budget.

Jag planerade lite aktiviteter för nästa vecka, jag är på semester men vi har två kollegor som jobbar som får fixa detta!

Lenny ville gärna gå ut under lunchen men jag hade en del att stå i så han fick nöja sig med trädgården.

Jag ville fixa färdigt julpyntet och eventuellt baka lite pepparkakor men tidsoptimisten i mig hade räknat fel på tiden. Det blev inget med det!
Jag lagade soppa istället.

Idag den nittonde december är jag tacksam för min säng, jag har sovit så gott sen jag kom tillbaka till Taverny. Fastän tågen går härutanför så sover jag som en stock. Jag börjar att känna mig lite mer utsövd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar