tisdag, december 26, 2017

Tjugotre

Nu är det snart dags för julen på riktigt!

Papy Maurice skulle komma och fixa lite i badrummet så vi passade på att åka och handla tidigt, jag gick ut och handlade alla grönsaker och sen bakade jag pepparkakor i två timmar.

Vi fick en sista minuten inbjudan till en fondue hos kompisarna vi ska fira nyår med men jag var riktigt slutkörd efter allt ståhej så jag blev gräsänka på uppesittarkvällen. Man har inte uppesittarkväll i Frankrike men det var ändå lite trist, men Matthias hade haft en jäklig vecka så han ville träffa lite kompisar och jag var inget vidare sällskap för jag var trött. Jag kan väl bli lite sentimental såhär kring jul. Jag vill gärna att det ska vara som när jag var liten. 

Lenny och jag drack glögg och käkade pepparkakor (mest jag då, Lenny knaprade på ett ben) och slappade i soffan. Jag somnade tidigt såklart.

Idag den tjugotredje december är jag tacksam för att kunna vara hemma när Matthias åker iväg och vise versa. Det är bra att inte alltid göra allt tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar