onsdag, december 13, 2017

Åtta

Fredag, hurra, sista dagen innan semestern! Den första semestern sen i augusti. Som jag har väntat! Som vanligt så bad man mig att göra en del saker som inte jag hade räknat med men det skickade jag vidare. Jag jobbade hemma och det var så skönt!

Jag hade inte packat och så hade jag lovat Matthias att göra hans nya favorit rätt: Blomkålslasagne
Det tar lite tid men den rostade blomkålen och den hemgjorda bechamelsåsen blir så jäkla goda så det är det verkligen värt!

Jag började att packa väskan under tiden som lasagnen stod i ugnen. Det är otroligt vad jag har blivit slö! För ett par år sedan började jag packa en väskan innan jag skulle åka men nu, alltså om jag börjar att packa dagen innan så har jag tur... Hur jäkla lat får man lov att bli? Eller jag kanske bara börjar att slappna av?

Idag den åttonde december är jag tacksam för att jag får lov att jobba hemifrån två dagar i veckan, det är verkligen en fantastisk fördel som vi får av vårt företag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar